9/7/07

جارى المعتقل


ممكن يكون اخوك ابوك عمك خالك جارك اى حد عندك معتقل بس انا المره دى جايه اتكلم عن جارى المعتقل يا سيدى انسان بسيط للغايه يعنى عاوز يلتزم ويقرب من ربنا اتجوز بنوته الله اكبر عليها طاعه واخلاق وطيبه المهم جارى بيبعت جوابات لزوجته ولوالدته وتيجى والدته قوليلى كاتب ايه بمسك الجواب وخايفه ليكون فيه حاجه تزعلها امى الحبيبه متخافيش عليا انا اتأذيت كتير بس مشكله طالما ده لله على فكره يا امى انا كأنى عايش فى مكان من الجنه بصوم واصلى واقرء القرأن وبعمل شوية تمارين عشان متخنش واعرفى يا امى من يريد ان يصل الى قمم الجبال يجب ان يلعق الصبر طبعا انا بقرء الجواب ده وانا حاسه انى لاشئ يذكر بالنسبه للشخص ده هما فاكرين لما يعتقلوا حد بنخاف والله ابدا انا بحس انى عاوزه اعمل اكتر واشوف اكتر واوصل الحق بعلو الصوت المهم ساعات طنط تبصلى كده مش فاهمه حاجه اشرحهلها باللغه العاميه وتفضل تدعيله وتسئلنى يعنى هوه كويس مش محتاج حاجه اقولها لاء ده كويس وبيسلم عليكى بس ادعيله انا بقى عن نفسى بحس ان الناس دى من عصر الصحابه غير ان احلامهم وحياتهم غيرنا بتبقى فيها قرب من الله اكتر وحاسين ان ربنا مش هيسيبهم وبيوصلوا للحق وانا فخوره انى جارى اعتقل من اجل الحق ورساله لكل معتقل اثبت ولا تخف ان الله معنا برغم الدموع والالم اللى فى احضان اسرته بس بجد ربنا بينصرهم ولكل من يعتقل شخص احنا مش خايفين ولو البلد كلها قالت مش خايفين دمروها لانكم مش هتقدروا تكتموا صوته
ا

No comments: